26 Jan 2012

Keptusan Pilihanraya Kampus Jawatankuasa Perwakilan Pelajar 2012 (Undian dan Kelab)


KEPUTUSAN PILIHANRAYA KAMPUS JPP PSP 2012
KEPUTUSAN RASMI UNDI
26 JANUARI 2012
JAWATAN
NAMA
JUMLAH UNDI
JABATAN
KELAB




YANG
DI PERTUA
WAN MUHAMMAD SILMI BIN WAN MOHD
10DIP11F1055
491
JTMK

AD HOC JPP
MUHAMMAD HAFIZ BIN ZAINALABIDIN
10DAT09F2043
946
JP

RPI
YUSUF ALFANDY BIN LOKMAN
10DKM11F1071
928
JKM
PRS
MOHD KHAIRUL ANNUAR BIN ASHARRUDDIN
10DIP10F1034
635
JTMK

BEBAS



NAIB YANG DI PERTUA
ABDUL WAHAB BIN MUHALLI
10DAT11F1009
280
JP
AD HOC JPP
MUHAMMAD AMIR HAZWAN BIN HUZAIMI
10DIB10F2070
1504
JP
AD HOC JPP
MUHAMAD FAREES BIN ABDUL RAHMAN
10DIP10F1017
1209
JTMK

RPI

SETIAUSAHA
NUR ATHIRAH BINTI AHMAD
10DTP11F1029
2070
JKM
AD HOC JPP
NUR SYAMIMI BINTI MOHD SHARIL
10DLS11F1053
917

JP

RPI


BENDAHARI
FARAH HANANI BINTI ROSLAN
10DAT10F2027
MENANG TANPA BERTANDING
JP

JKKP
NURUL ULFAH BINTI ZAKARIA
 MENARIK DIRI

RPI



EXCO PEMBANGUNAN KAMSIS






MOHAMMAD FIRDAUS BIN ZULKAALI
10DAT10F2190
947
JP
JKKP
NUR SHAHIDA BINTI TOHAIR
10DPM11F1040
528
JP
JKKP
UGANESWARAN A/L RAGURAJA
10DTK11F1047

307
JTMK
JKKP
AMIRAH BINTI MOHD JADILAH
10DAT09F2074
1024
JP
RPI
GUN YONG CHEE
10DTP11F1026
215
JKM
JKKP

EXCO SUKAN DAN REKREASI
MUHAMMAD ZUHAIRI BIN MOHD TAHIR
10DIP11F1077
MENANG TANPA BERTANDING
JTMK
JKKP
AFIQ AMZAR BIN ABD LATIF
10DLS11F1070
MENANG TANPA BERTANDING
JP
BEBAS

EXCO KEROHANIAN DAN MORAL
RUBEN A/L SEGAR
10DMT11F1019
541
JKM
AD HOC JPP
SITI NUR ADIBAH BINTI AZIZ
10DAT09F2059
2125
JP
RPI
RANJINI A/P PATHMANATHAN
10DAT10F2076

320
JP
AD HOC JPP
EXCO KOMUNIKASI KORPORAT
NAZIRA BINTI AHMAD
10DLS11F1077
1969
JP
JKKP
UMMI NADHIRAH  BINTI YUSOF
10DIB10F2049
994
JP
JKKP
EXCO PERPADUAN DAN INTEGRASI
KANCHANA A/P GANESH
10DAT11F1030
MENANG TANPA BERTANDING
JP

AD HOC JPP
EXCO KEBAJIKAN DAN SOSIAL
KANMANI A/P SHANMUGAM
10DLS11F1028
MENANG TANPA BERTANDING
JP

BEBAS
EXCO AKADEMIK DAN LATIHAN
NURUL ILYANI BINTI UBERAINA
10DPM10F2101
MENANG TANPA BERTANDING
JP

MYCREW
EXCO MULTI MEDIA
MOHD KHALIS BIN HJ SADELI
10DIP10F1009
MENANG TANPA BERTANDING
JTMK
MULTIMEDIA


BILANGAN PELAJAR
:
3979
PERATUS UNDI :78.1%

BILANGAN PENGUNDI
:
3109
PERATUS UNDI ROSAK: 21.9%

BILANGAN UNDI ROSAK
:
591




17 Jan 2012

Dari lubuk hati ibu

Foto Ihsan.... Aimi Khadijah ( anak sedara abahnya) bersama ibunya Pn Normi... dengan izin ya..saya uploadkan foto ni...:-)
Assalamualaikum... tadi ketika latihan berakhir sempat abah ke restoran nasi kandar Astana.. minum dan rehat sebentar bersama - sama rakan lama cik Tahir dan anakbuah si Arif, Azrul dan Khairul anuar.. berbual kosong hilangkan letih.. tak da apa yang menarik dibualkan melainkan cerita tentang masa depan pasukan.. kemudiannya Along phone.. abah katanya.. balik nanti abah belikan Man buku panjang garis .. abah kata.. kenapa tak beli kat sekolah saja?? kat sekolah stock tak da... oklah abah kata.. nanti abah belikan ... so pas minum abah starat si oren dan terus saja ke ATM jap pastu ke ke dua tempat lain..urusan personal...dalam perjalanan  fikiran abah melayang kejap.. ishhhkk bbdak ni kat rumah makan apa malamni.. mimie ( panggilan anak2 kepada ibunya) demam.. so macamanani... hari beransur gelap dah pukul lapan lebihnii...
Abah singgah di kedai buku tunaikan hajat si along dulu.... belilah abah 5 buku panjang bergaris.. tapi .. masa nak pergi kaunter abah rasa lain macam..rasa nak meronda dalam kedai buku.. jadik.. abah pun pergi dari rak - ke rak.. tengok buku.. kisah Anbiya' lah, buku-buku rujukan lanh.. sampailah ke novel remaja.. ntah apa2 ceritanya abah tak tahulah...ada kot lima belas minit dalam tu..time  nak keluar ada satu rak usang buku berselerak jaa.... abah terpandang satu buku dalam keadaan terbalik .... abah ambik baca sinopsis kat belakang..ntah apa ntah buku ni... kaler pink... tapi menarik abah baca lagi... terus ke muka depan .. tajuknya "dari lubuk hati ibu"... secara tetiba ja .. abah jadik touching.......ntah kenapa tak taulahhh...abah baca petikan ayat di hadapan kulit buku... mengingatkan abah kepada sesuatu....

 "Sebelum dirimu ada, ibu sentiasa berdoa kepada Ilahi agar kebahagiaan ibu dan ayahmu sentiasa diredhai dan agar zuriat  yang diperoleh nanti, soleh dan solehah semuanya"

 Balik lepas makan malam kejap tadi abah buka .. dan melihat isi kandungannya....tetapi yang menarik perhatian abah adalah pada bab terakhir..... semuanya kerana ibu... disini abah catatkan kandungan bab tersebut...

Semuanya Kerana Ibu..
Aku lahir dari perut ibu..
Apabila dahaga , yang susukan aku ......ibu
Apabila lapar yang menyuapi aku .... ibu
Apabila bersendirian, yang selalu di sampingku ...ibu
kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut .... ibu
Apabila bangun tidur, aku cari.....ibu

Apabila nangis , orang pertama yang datang ....ibu
Apabila ingin bermanja , aku dekati ....ibu
Apabila ingin bersandar , aku duduk sebelah ...ibu
Apabila sedih, yang dapat menghiburku hanya ..... ibu
Apabila nakal, yang memarahi akau ..... ibu
Apabila merajuk, yang membujukku  cuma....ibu
Apabila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.....ibu

Apabila takut, yang menenangkan aku....ibu
Apabila takut yang menenangkan aku ...ibu
Apabila ingin peluk, yang aku suka peluk.....ibu
aku selalu teringkatkan .....ibu
Apabila sedih aku mesti telefon ....ibu
Apabila senang , orang pertama aku ingin beritahu .... ibu
Apabila marah aku suuka meluahkannya pada ....ibu

Apabila takut , aku selalu panggil...... ibuuuuuuu
Apabila sakit, orang paling risau ... ibu
apabila aku ingin bepergian, orang paling sibuk juga.....ibu
apabila buat masalah, yang paling dulu memarahi aku....ibu
Apabila aku ada masalah , yang paling risau .... ibu
yang masih peluk cium aku sampai hari ini......ibu
yang selalu masak kegemaranku.....ibu

Kalau pulang kekampung yang selalu membekal.....ibu
yang selalu menyimpan dan menguruskan barangku .....ibu
yang selalu berkirim suratdengan aku......ibu
Yang selalu memuji aku.....ibu
Yang selalu menasihati aku....ibu
Apabila ingin menikah.. orang pertama yang aku datangi dan minta persetujuan.....ibu

Aku ada pasangan  hidup sendiri.....
Apabila senang, aku cari....pasanganku
Apabila sedih , aku carik.....ibu
apabila mendapat keberhasilan , aku ceritakan pada pasangku..
Apabila gagal ku ceritakan pada ....ibu
Apabila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Apabila berduka aku peluk erat......ibu
Apabila ingin berlibur, aku bawa .... pasanganku
Apabila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... ibuku

Apabila sambut hari lahir aku beri hadiah pada pasanganku
Apabila sambut hari ibu.... aku cuma ucapkan selamat hari ibu
....
berderai air mata jika kita mendengarnya.....
tapi kalau ibu sudah tiada....................................
Ibuuuuuuuuu... Rinduuu Ibuuu... Rindu  sekali...
Berapa ramai yang sangguip menyuapi ibunya
Berapa banyak yang sanggup mencuci muntah ibunya
Berapa banyak yang sanggup membersihkan najis ibunya
Berapa banyak yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya
Akhir sekali...... berapa banyak yang mendoakan ibunyaa.........

Pada abah... sepanjang abah mengeledah rak buku di berpuluh kedai buku..... akhirnya abah jumpa buku ni yang amat menyentuh jiwa ..bermacam-macam persoalan muncul dalam hati.. berapa banyakkah pengorbanan kita terhadap ibu kita?? adakah pengorbanan kita mencukupi.. tamabahan lagi ketika abah membaca helai demi helai lembaran buku ini.. bermacam2 abah terbayang tentang kalian diluar sana.. yang sedang menuntut ilmu.ada yang berjaya Alhamdulillah bahaginya ibu dan bapa... yang kecundang ditengah jalan????? bagaimana........ kerana kita semuanya dilahirkan oleh ibu kita...

buat semua... disini abah sarankan agar kalau kalian berpeluang dapatkanlah... naskah buku ini.. tak mahal pun..tapi isi kandungannya amat bermakna..
Dari Lubuk Hati Ibu
oleh: Norhafizah Musa, Wan Nor Ainon Wan Abdullah
Terbitan Telaga Biru Sdn. Bhd



11 Jan 2012

Makluman PTPTN : Urgent buat kelompok yang tertinggal


MAKLUMAN TERKINI PTPTN (12 JANUARI 2012)

Dimaklumkan bahawa pelajar Politeknik yang terlewat untuk menghantar permohonan selepas tarikh tutup permohonan kelompok kedua iaitu pada 30 Disember 2011, adalah dimohon pelajar-pelajar Politeknik tersebut menghantar permohonan selewat-lewatnya pada 30 Januari 2012. Dimaklumkan juga pelajar yang menghantar permohonan mulai 01 Januari 2012 adalah diwajibkan untuk membuka akaun SSPN, oleh itu sekiranya pelajar memohon tanpa membuka akaun SSPN permohonan tersebut akan ditolak. Begitu juga bagi pelajar-pelajar yang permohonan mereka ditolak ketika sesi kutipan surat tawaran  perlu memohon dengan segera selepas permohonan mereka dibatalkan.

Proses permohonan ini adalah yang terakhir dan selepas ini tidak akan ada lagi laluan khas. Sekiranya  masih ada aduan daripada pelajar selepas 30 Januari 2012, pelajar boleh memohon tetapi permohonan tersebut akan diproses pada semester depan.

Bermula sesi Disember 2012,permohonan pelajar perlu mengikut jadual yang telah ditetapkan oleh PTPTN. Kelewatan pelajar memohon akan menyebabkan permohonan pelajar tidak dapat diproses.Tarikh permohonan 30/1/2012 ini juga akan dipaparkan di dalam laman web PTPTN di www.ptptn.gov.my

UNIT BIASISWA DAN PINJAMAN
JABATAN HAL EHWAL PELAJAR
POLITEKNIK SEBERANG PERAI

Statistik Bilangan calon Bertanding bagi Pilihanraya Kampus 2012

Statistik Penamaan Calon Pilihanraya Kampus (mengikut kelab / individu) : Click utk besarkan

4 Jan 2012

BILANGAN KERUSI YANG DIPERTANDINGKAN PILIHANRAYA KAMPUS


KEDUDUKAN DAN BILANGAN KERUSI YANG BAKAL DIPERTANDINGKAN DALAM PILIHANRAYA KAMPUS 2012.
JAWATAN
BILANGAN KERUSI
Yang Di Pertua
1
Naib Yang Di Pertua
2
Setiausaha
1
Bendahari
1
Exco Akademik dan latihan
1
Exco Multimedia dan Penerbitan
1
Exco Sukan dan Rekreasi
2
Exco Kerohanian dan Moral
2
Exco perpaduan dan Integrasi
2
Exco Kebajikan dan Sosial
2
Exco Komunkasi Korporat
1
Exco Pembangunan kamsis
1

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Followers

Abah & Mimie...

Daisypath Anniversary tickers